Een open brief aan de heerser van Afghanistan

Salaam voor degenen die de Leiding volgen,

Hizb ut Tahrir is een politieke partij die op intellectuele en politieke wijze werkt in al de Islamitische landen, met als doel het wederoprichten van de Islamitische Khilafa. De Partij heeft haar methode ter wederopichting van de Khilafa de Soenna van Profeet Mohammed (saw) genomen, welke uit drie fases bestaat. De Partij is niet van deze methode afgeweken sinds haar oprichting in 1953. Deze fases zijn:

1. Onderwijzen (thasqief): In deze fase leren de leden van de Partij de ideeën van de Partij en de Islamitische cultuur, om een partijblok te vormen

2. Interactie: In deze fase betreedt de Partij de politieke, intellectuele en niet-militaire strijd in de samenleving, zodat de oemma de Islamitische ‘aqieda sterk zal omarmen, Islam de kern van haar denken en emoties maakt en Islam ten uitvoer brengt in haar leven. In deze fase maakt de Partij de onjuiste ideeën, concepten, emoties en handelingen in de samenleving het focuspunt van de intellectuele en politieke strijd en openbaart ze de plannen van de kolonialisten voor de Islamitische landen.

3. Vestiging van de Staat: In deze fase verzoekt de Partij de Khilafa Staat op te richten door de mensen met macht te vragen om Noesra (ondersteuning) en Baj'a (gelofte van gehoorzaamheid), om op een revolutionaire wijze Islam algeheel ten uitvoer te brengen, en om de Boodschap van Islam te kunnen brengen tot de rest van de wereld middels da'awa en djihaad, wat het buitenlands beleid van de Islamitische Khilafa is.

Hizb ut Tahrir is recentelijk begonnen met haar intellectuele en politieke activiteiten in Afghanistan en heeft een noemenswaardige invloed verworven onder de mensen en de moedjahiddien (soldaten in naam van Allah) van Afghanistan.

Het is vermeldenswaardig dat terwijl de Republiek Afghanistan beweert een Islamitische regering te zijn, simpelweg door zichzelf "Islamitische Republiek Afghanistan" te noemen, de pogingen van Hizb ut Tahrir om de Islamitische Khilafa te vestigen en haar groeiende populariteit onder de mensen van Afghanistan een negatieve reactie van de regering en de heerser van Afghanistan heeft opgewekt, in het bijzonder bij van haar veiligheidsdienst (Nationaal Directoraat voor Veiligheid, NDV). Dientengevolge heeft de NDV zich verlaagd tot brute, willekeurige en gewelddadige maatregelen, die niet in het minst passen bij de Islamitische en menselijke waarden. De NDV heeft Asadoellah, zoon van Djoem Khan, gearresteerd, een lid van Hizb ut Tahrir in de Kapisa provincie (ten noorden van Kaboel) op 12 maart 2009. En vervolgens nog een andere persoon zonder enige legale reden.

Alhoewel de regering van Afghanistan zichzelf beschrijft als een sterke voorstander van "de vrijheid van meningsuiting", en een tegenstander van alle vormen van onderdrukking en marteling van haar onderdanen, heeft Afghanistan's NDV op brute wijze de leden van Hizb ut Tahrir gemarteld. In overtreding van de Islamitische wet en de menselijke maatstaf.

Allah (swt) heeft zulke mensen gewaarschuwd voor de meest strenge bestraffing in het Hiernamaals:

إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِيقِ

"En zij, die de gelovige mannen en vrouwen vervolgen en dan geen berouw hebben, voor hen is de straf der hel, en hen wacht de straf van het branden." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Boeroedj 85, vers 10)

Hizb ut Tahrir Afghanistan dringt er bij de regering van Afghanistan op aan om haar veiligheidsdiensten te laten stoppen met het verrichten van marteling en brute maatregel, die in overtreding zijn met de Islamitische wet; om de leden van Hizb ut Tahrir vrij te laten; en om zich te verontschuldigen bij de Partij.

Er moet gezegd worden dat ondanks als de beproevingen, onderdrukking, marteling en illegale vervolging van haar leden door de heersers en hun zogenaamde wetbeschermers, Hizb ut Tahrir niet zal zwichten in haar vastberadenheid om de Islamitische Khilafa weder op te richten. De leden van Hizb ut Tahrir zijn klaar om iedere vorm van opoffering te doen en zullen doorwerken voor deze zaak zonder vrees voor vervolging.

Hizb ut Tahrir Afghanistan

25-03-1430 Hidjri